Få svar på de vanligaste frågorna
FAQ
Underhåll och däck
Vi samarbetar med Däckia, Euromaster och Vianor, de har rikstäckande nätverk av verkstäder. Förvarar du dina däck hos våra avtalsparter blir du kallad när det är dags för säsongsskifte.
Du hittar närmaste godkända verkstad i My Arval. Boka själv en tid med en verkstad för att få tid och datum som passar dig. Faktura går alltid till oss. Kom ihåg att ta med Servicekortet.
Ditt fordon ska har vinterdäck mellan 1 december och 31 mars. Dubbdäck är tillåtet från 1 oktober till 15 april om det är eller befaras bli vinterväglag.
Mönsterdjup är minst 1,6 mm för sommardäck, 3 mm för vinterdäck.
Övriga frågor om däck, kontakta oss på Arval.
Skador och försäkring
I regel tillkommer en självrisk för eventuella skador, inklusive fönster- och däckskador. I leasingavtalet står det om dessa kostnader gäller dig, eller om arbetsgivaren står för dem.
Vänligen kontakta oss på arval omgående på 08-799 88 90 så vi kan guida dig rätt. Inom 48 timmar behöver du fylla vårat skadeformulär och skicka in det till oss. Om det är fråga om skadegörelse, inbrott, stöld eller skada där motparten är okänd är det viktigt att du försöker få tag på ev vittnen och ta kontaktuppgifter, sedan kontaktar du polisen. Om möjligt ta gärna foto på skadan eftersom det kan påverka farmtida diskussioner. Vid en incident som ej involverar tredje part kan du anmäla skadan på My Arval. Vi kontaktar dig med detaljer kring när skadan kan bli åtgärdad.
Om du får ett stenskott i vindrutan är det viktigt att du snarast lagar det. Ett stenskott kan snabbt förvandlas till en spricka med följd att byta hela rutan, en dyr kostnad. Får du ett stenskott, tejpa stenskott med ett stenskottsplåster (kan beställas hos Arval) och boka reparation av stenskottet hos Carglass eller Ryds Bilglas.
Bränsle
Om du har tappat ditt drivmedelskort eller om det ej fungerar kontakta oss direkt på 08-799 88 90 eller mejla din Account Manager.
Motorstopp
Lämna tillbaka bilen
Övriga frågor?
Ja! Vi har vår app My Arval Mobile där du kan få information om din bil och många andra tjänster. Appen finns på Appstore och Google Play:
Din Account Manager hjälper dig gärna med alla frågor under våra öppettider: måndag-torsdag 08.00-17.00 samt fredagar 08.00-16.00. Information kring din bil finns även på My Arval.
Kontakta oss
Varför Arval
Lita på oss:
En global partner med över 30 års erfarenhet av leasing, vid din sida
Bli vår partner:
våra experter hjälper dig att få den bästa matchningen för dina behov
Vi är här för dig
vi är här när du behöver oss - digitalt eller personligt.
Vi förvaltar, du behåller kontrollen
vi gör hela processen att köra ett fordon lätt